Pátek, 22 listopadu, 2024
aktualne

KSK rekonstruoval v roce 2021 dosud nejvíce silnic, celkem v délce 115 kilometrů

Košický samosprávný kraj (KSK) opravil během loňského roku více než 115 kilometrů silnic druhé a třetí třídy na 72 úsecích ve všech regionech. Bylo to o 35 kilometrů silnic více než rok předtím a vůbec nejvíc v historii KSK. Informoval o tom v pátek předseda samosprávného kraje Rastislav Trnka.

Pro letošní rok je na rekonstrukci silnic a mostů a chod Správy silnic KSK vyčleněna v krajském rozpočtu dosud největší částka, a to na úrovni 56,6 milionu eur. Dalším zdrojem na rekonstrukce jsou eurofondy. „Naplánovaných máme přes 200 kilometrů silnic, které bychom chtěli zrekonstruovat v letošním roce, a více než 20 mostů, které bychom chtěli začít rekonstruovat nebo projektovat a přichystat ke komplexní opravě,“ řekl Trnka pro novináře.

Za loňský rok v okrese Košice-okolie obnovili 38 kilometrů komunikací na 23 úsecích, na Zemplíně 31 kilometrů na 23 úsecích, na Spiši v okresech Spišská Nová Ves a Gelnica přibližně 30 kilometrů silnic na 13 úsecích a na Gemeri více než 15 . Kraj uvádí, že v porovnání s předchozím volebním obdobím došlo k pětinásobně větší obnově silnic.

V majetku má KSK přibližně 2000 kilometrů silnic. „V minulosti se ročně opravilo zhruba 20 až 25 kilometrů silnic, což znamená, že jeden úsek cesty se dočkal opravy jednou za 80 let. Tempo oprav silnic bylo v minulosti naprosto nedostatečné. I proto jsme změnili filozofii a snažíme se opravovat mnohem více cest než dosud,“ uvedl generální ředitel Správy silnic KSK Anton Trišč.

Loni kraj zároveň ukončil rekonstrukci čtyř mostů, a to mezi Malým Horešem a Pribeníkem, mezi obcemi Smolník a Smolnická Huta a v obcích Bolířů a Bačkovík. V prosinci byl v předčasném užívání zprůjezdněn most nad řekou Hornád mezi Kysakem a Velkou Lodinou.

Letos budou stavební práce pokračovat jak na mostě u Sirníku, tak za obcí Stretava. Pracuje se i na dvou mostech u Úhorné, před dokončením je rekonstrukce mostu v Kluknavě. V nové stavební sezóně začne kraj s rekonstrukcí mostu na Vinianské silnici v Michalovcích či mostu před Jaklovci. Podle Trnky je však v kraji celkem zhruba 250 mostů, které potřebují rekonstrukci. „Na to bychom potřebovali kolem 400 milionů eur, a to není reálné v možnostech jakékoli samosprávy, čili rekonstruujeme ty nejakutnější mosty a opravdu těsně před tím, než je musíme zavřít. Tady prostě musí přijít zásah státu,“ řekl Trnka.

Z cest patří letos k největším investicím obnova silnice mezi Jasovem a Malou Idou, cesta mezi Bohdanovci a Herľany nebo cesta mezi Úhornou a Krásnohorským Podhradím se zprůjezdněním Pačanského kopce pro osobní auta iv zimních obdobích.

pr článek

Další články autora