Home Finance Hybridní pracovní modely ve finančních službách: Cesta k lepším výsledkům?

Hybridní pracovní modely ve finančních službách: Cesta k lepším výsledkům?

3

Vedoucí pracovníci ve finančním sektoru dnes zvažují varianty, jak efektivně kombinovat práci v kanceláři a práci na dálku. Na jedné straně jsou tu stále přítomné technologické výzvy a očekávání zaměstnanců, zatímco na straně druhé zůstávají tradiční firemní normy a obavy ze snížené produktivity a spolupráce. Co na to sami zaměstnanci ve finančních službách? Společnost Kyndryl provedla průzkum mezi 300 manažery a zaměstnanci velkých globálních společností poskytujících finanční služby. 

Výsledky jsou pro některé možná překvapivé, ale korespondují s aktuálními trendy na trhu práce a požadavky zaměstnanců. Pro zaměstnavatele by to ale mělo přinést jen samá pozitiva.

Výsledky průzkumu ukazují, že zaměstnanci v tomto sektoru dávají v drtivé většině přednost hybridním pracovním modelům. Až 86 % účastníků průzkumu uvedlo, že je pro ně hybridní pracovní model důležitý, a to včetně 47 %, kteří ho považují za extrémně důležitý. Tento názor je konzistentní napříč věkovými skupinami a pozicemi ve front-office i back-office.

Zaměstnanci ve finančních službách tvrdí, že hybridní pracovní modely, navzdory tvrzením některých, zvyšují jejich produktivitu. Až 83 % respondentů souhlasí s tím, že tímto způsobem udělají více práce, a 79 % uvádí, že umožňují i jejich kolegům být produktivnějšími. Tato zvýšená produktivita je pozorovatelná zejména u týmů, kde jsou členové geograficky vzdáleni. Až 64 % respondentů souhlasí s tím, že tímto způsobem mohou jejich týmy více spolupracovat, a 61 % uvádí, že při práci na dálku častěji vyhledávají podněty k práci od kolegů. Navzdory obavám z únavy z videokonferencí (tzv. únava ze Zoomu) není vidět nárůst času stráveného na schůzkách, když členové týmu pracují na dálku.

K zajímavým výsledkům došel Kyndryl v rámci průzkumu i v oblasti inkluzivity a začleňování. Respondenti tvrdí, že virtuální schůzky umožňují snazší přispívání svými nápady než osobní schůzky. A 64 % respondentů souhlasí s tvrzením, že na virtuálních schůzkách oni sami s větší pravděpodobností svými nápady přispějí. To může mít pozitivní dopad na inkluzivní programy v globálních finančních společnostech, ale i na menší týmy a kolektivy obecně. Vzdálenost a online prostředí může přinést i povzbuzení pro více ostýchavé kolegy a tým posunout.

Oproti obavám, že práce na dálku snižuje firemní kulturu, 85 % respondentů souhlasí s tím, že práce v hybridním prostředí má pozitivní dopad na pracovní kulturu jejich společnosti. Spolupráce a produktivita zkrátka nejsou tímto modelem oslabeny, ale posíleny.

Výsledky průzkumu celkově ukazují, že zaměstnanci ve finančním sektoru vidí hybridní pracovní modely pozitivně, pokud jsou správně implementovány a podporovány. Mohou totiž zlepšit produktivitu, spolupráci, kulturu i inkluzivitu, což jsou klíčové faktory pro úspěch v tomto sektoru a růst firmy, což by mělo být cílem každého manažera. Sám Kyndryl nabízí svým klientům služby v oblasti tzv. Digital Workspace. Pomáhá jim svými odbornými znalostmi aplikovat podnikové procesy v dnešním dynamickém hybridním digitálním prostředí tak, aby jim tím umožnil se přizpůsobit rychle se vyvíjejícímu digitálnímu světu, ale zároveň podpořil firemní kulturu a zvýšil jejich produktivitu. Letos byl Kyndryl označen analytickou společností NelsonHall v tzv. Vendor Evaluation & Assessment Tool (NEAT) za lídra v oblasti těchto služeb.

Jiří Batěk, generální ředitel Kyndryl Česká republika

3 COMMENTS

Exit mobile version