Home Bydlení Toyota pro nedostatek čipů opět přerušuje výrobu v Japonsku

Toyota pro nedostatek čipů opět přerušuje výrobu v Japonsku

3
Prague, Czech republic - September 23, 2017: Toyota motor corporation logo on dealership building on September 23, 2017 in Prague. Toyota turns its Gazoo Racing Team into new sports brand, the GR brand.

Největší světová automobilka z hlediska prodeje, japonská společnost Toyota, je pro nedostatek komponent nucena opět zastavit výrobu ve svých domácích závodech.

Toyota Motor v pátek oznámila, že v tento den i v sobotu (22. 1.) a pondělí (24. 1) zastaví produkci v celkem 11 japonských továrnách. To bude nad rámec již dříve ohlášené odstávky v únoru, která proběhne v různých dnech v osmi ze 14 závodů společnosti v Japonsku a dotkne se také výroby hybridních modelů Prius a luxusních modelů Lexus. Důvodem je zejména nedostatek čipů, které jsou klíčové při výrobě moderních automobilů.

Továrny Toyoty v Japonsku i jinde ve světě přitom zasáhly také blokády a odstávky v souvislosti s opatřeními k zastavení šíření pandemie onemocnění COVID-19. Podrobnosti Toyota neuvedla.

Po zohlednění posledních změn se produkce v lednu podle odhadu Toyoty sníží o 47.000 vozů. Ve fiskálním roce do konce března 2022 tak výroba nedosáhne ani 9 milionů vozů i přes zdravou poptávku. Výrobci na celém světě zápasí s nedostatkem čipů.

„Děláme, co je v našich silách, abychom naše vozidla dodali zákazníkům co nejdříve,“ uvádí se v prohlášení automobilky, která se zároveň omlouvá za vzniklé problémy.

Longueuil, Canada – June 17, 2013: Toyota logo on the hood of a parked Toyota Venza

Matteo Fini ze společnosti IHS Markit neočekává, že problémy s dodávkami po určité době zmizí. Poznamenal také, že nejnovější zkušenosti s nedostatkem vstupních komponent nutí výrobce automobilů zcela změnit řízení dodávek, které budovaly uplynulých 30 let. Namísto přesně načasovaných dodávek – tzv. just-in-time (JIT), které jim pomohly vyřešit nedostatek skladovacího prostoru pro materiál a finální výrobky, nyní uvažují o návratu zpět, k předchozím praktikám vytváření zásob klíčových komponent. Ačkoli je to bude stát peníze, náklady na převzetí zásob budou v konečném důsledku nižší než ztráty spojené s přerušením výroby, domnívá se Fini.

3 COMMENTS

Exit mobile version